Bıldırcın….


123

Her yıl binlerce km yol yapıp kuzeyden güneye, güneyden kuzeye göç yapan bu küçük kuşun adı bıldırcın’dır. Ağırlığı 100gr gelmeyen bu hayvan küçüktür ama ismi büyüktür. Yıl boyunca dünyanın her tarafında iklimlere göre göç hareketini sürdürür. Lezzetli bir av olması itibariyle avcısı da çok çeşitlidir. Bu küçük kuş hiç bilmediği yolları yıl boyu 2 defa kat eder. O nu otların arasından hızla ve düz bir hatta uçmasıyla tanırız. Her yıl milyarlarca bıldırcın bu göç hareketini gece ve gündüz sürdürür.

Yüce Allah kuran’ı kerim Bakara suresi 57. ayette şöyle der.

”Ve sizi bulutla gölgeledik, size kudret helvası ve bıldırcın gönderdik ve verdiğimiz güzel nimetlerden yiyin dedik. Hakikatta onlar bize değil sadece kendilerine kötülük ediyorlardı.”

Bu ayet’i kerimede Allah Musa peygamber ve yahudilerin başından geçen bir olaydan bahsetmektedir. Yahudilerin aç kaldığı sırada Allah onlara sürü sürü bıldırcın indirmiş ve onların açlığını gidermiştir.

Her yıl Ağustos, eylül aylarında başlayan göç hareketi ekim sonlarında sona erer. Bu göç sırasında avcılar, hastalıklar, doğal afetler ve kazalar sonucunda yine yüzmilyonlar adedince fire verirler. Bu göç hareketlerini gece ve gündüz sürdürürler. Zayıf bünyeli güçsüz bir kuş olan bıldırcın bir o kadarda sevimli ve güzeldir. Yaratıcı ona çok güzel bir kamuflaj rengi tahsis ettiği halde yinede kendini tehlikelerden koruyamaz. Onları gündüz arazide göremezsiniz ve bir metre yaklaşıncaya kadar uçuramazsınız. Bu kuşun avcılığınıda zaman zaman yaparım. Onların uçuşu ve çıkardığı ses doyumsuz bir lezzettir.

Dünyanın her tarafında bilinen ve tanınan bir kuştur. Zayıf duruşuna rahmen göçünü binlerce km sonunda tamamlar. Göçün sonunda sayıları epey azalır. Tersine göçü de nisan ayın da yaparlar. Sayılarında göç mevsimlerinde pek azalma olmadığı bilimsel otoriteler tarafından akademik araştırmalarda kanıtlanmıştır. Kuluçkada 10 yavruya kadar yavru çıkarabilirler. Buda onların genel sayısını belli oranda dengeler. Daha da yüzlerce sene bu göçlerini yapacaklar gibi durmaktadırlar. Eğer eylul ayında doğaya çıkarsanız ve iyi bir izleyici olursanız onların bu göçünü gözlemleyebilirsiniz.

Eğer bu harika kuşu hayatınızda hiç görmediyseniz, çifliklerde üretileni görüp çocuklarınızla da gözlemleyebilirsiniz. Kesinlikle memnun kalacaksınız.

Selamlar saygılar………

2 thoughts on “Bıldırcın….

Add yours

  1. Sayın hikmet bey çok sevdiğim bir hayvandan bahsedince banada söz hakkı doğduğunu düşünerek ve affınıza sığınarak bende birşeyler yazmam gerektiğini düşündüm.
    Canımdan çok sevdiğim abimle hep birşeyler paylaşmak istiyordum hem canım abimin erkek kardeş özlemini gidermek hemde kendi yanlığlığımı bir nebzede olsa azaltmak için,benim tatlı abim bıldırcın hastasıydı onları yakalamak onun büyük zevkiydi yakalardı ama yemekten zevk almayan biriydi bende bıldırcını yakalamak istemez ancak abimle birlikte olmak amacı ile hep peşine takılır abimle bıldırcın yakalamaya giderdim ama gece soğuk,kasvetli ve çok korkutucu en küçük bir çıtırtıya hatta kendi ayak sesimden bile çok korkardım ama bir ana önümde kendine aşırı güvenle ve dimdik yürüyen abimi görünce içim ısınır ne kasvet ne korku hiç birşey kalmazdı bende abime yakışacak şekilde dimdik yürür ben abimin kardeşiyim o yanımdayken bana birşey olmaz edasıyla korkmadan yürürdüm bilirdim abimde benim kız olmama rağmen bu cesaretimden dolayı benle gurur duyuyordur.
    Saatlerce yürürdük sayısı bilinmez bıldırcın kaçırırdık abim çok üzülür boşa yürüdük der dert yanardı bende onun taklidini yapar onu örnek alırmışım gibi yapar bağırıp çağırırdım olurmu böyle ne olcak şimdi ah vay tüh bee der ama aslında sevinirdim yakalamadığımıza sonuçta onlarda can taşıyo onları yakalamaya gidiyoduk doğru ama benim bıldırcın umrumda değildi maksat canım abimle zaman geçirmekti…. CANIM ABİM SENİ ÇOK SEVİYORUM….

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da Blog Oluşturun.

Yukarı ↑

