İncir ağacı….


Kiracı olarak oturduğum evin bir tarafı yıllardır sıra sıra incir ağaçlarına bakıyor. İlk kattada oturduğum için önümü kapatıyor ve seyir alanım daralıyordu. Ama yeşile ve doğaya sevdalı olduğum için bu konuda üzülmüyordum bilakis mutlu oluyordum.

Ve incir ağacını sevdiğim için bir de yazı yazmak istiyordum hep. Ve nasip bu yazıya oldu maalesef…

Bir şeyler ters gitti ve incir ağaçlarından bir tanesi hariç diğerleri kurudu. Bir hinlik sezdim ama birşeyde diyemedim. Sonra hanımdan duydumki çokta konudan rahatsız olmayan bir hanım uğraşmış didinmiş tuzlu turşu suyunu ağacın diplerine döke döke ağacları kurutmuş.

Pes doğrusu dedim. Tabi memleket olarak ağaca ve suya muhtaç degiliz. Ağaçtan ot tan yolumuzu bile göremiyoruz. Fazlası var ama azı yok. Ağaca yesile çok olduğu için saygısı olanda pek yok. Komsusunun fidanlarına sırf gıcıklık olsun diye zarar vereni gördüm ve duydum. İnsanlığın son safhası tabiatıyla bu işler. Devamı umumi helanın çanağına sıçıp yemizlemeden çıkmak.

Gelelim o güzelim ağacı dikipte (dikmedi ya lafın gelişi)  sonrada yok eden insana…

Acaba kıraç bir yerde olsaydın bunu yapabilirmiydin. O ağaç kaybolmasın diye evladın gibi bakardın. O nun kıymetini ancak sahip olamayanlar bilir. O ağaçlardan belkide en çok muzdarip olan ben bile böyle bir şeyi yapamazken sen nasıl yaptın.

Yüzüne karşı söylemek istemem. İnsanın delisine lafın tamamı söylenir. İnşallah incirsiz kalırsın….

Yeşilsiz kalırsın da bakarsın diyeyim….

One thought on “İncir ağacı….

Add yours

Bir Cevap Yazın

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑

