Yaralı parmağa işemek…


Şu türkçe ne güzel dil. Bir şey anlatacaksanız deyim veya atasözü ganimet gibi..

Bu deyimde oldukça güzel. Atalarımız bilim adamlarının yeni bulduğu bir şeyi asırlar önce bulmuşlar. Sidiğin yaraları iyileştirmedeki etkisini. Ve gerçektende faydası varmış.Deyim olarak gülünç ama etki bakımından bence çok tesirli.

Yardım etmek manasını taşıyor sizinde anladığınız gibi. Sıkıntılı birine yardım etmek.

Toplum olarak zaten yardımlaşmayı seviyoruz. Sıkıntılara merhem olmak tabiatımızda var. Karınca kararınca birşeyler yapmak istiyoruz. Dertlerle dertlenmek doslarımızın acılarını hissetmek bizim işimiz. Bazen sınırlarıda aşıp başka milletlere bile yardım ediyoruz. Kampanyalar düzenliyoruz, camide medresede yardım paraları topluyoruz.

Nereleremi topluyoruz bakalım.

Kuran kurslarına, camilere, okullara , hastanelere, lösemili çocuklara, ünivesite ve diğer okullardaki çocuklarımıza.

Türk kalp vakfına, türk hava kurumuna.

Çağdaş eğitimi destekleme vakfına, Atatürkçü düşünce derneğine, sakatlarımıza, dulumuza ve yetimimize.

Askerimize, polisimize bile yardım yapıyoruz.

Yurtta ve dünyadaki tüm afetzedelere.

Köy odalarına, derneklere ve cemaatlere.

Tekke ve zaviyelere. Vs Vs…

Yardım severlikte pek çoğumuz yarış ediyor. İnsanlık yapmak için uğraşıyoruz ya… Hastaneye yardım yapıyoruz hastanede rezillik çekiyoruz. Okula yardımı bir türlü sonlandıramıyoruz. Güya bedava okuyoruz.

Camilerimiz çokta cemaat az. Ama yardım bitmiyor. İmam vaazda diyorki: Bu hafta sizi yormayacagım ama önümüzde ki hafta tedarikli olun yardım isteyeceğiz. Bunu ben kulaklarımla duydum.

Kuran kurslarına yardım ediyoruz oradaki insanlar zevk sefa yapıyor. Zimmetlerinde onlarca araçla yayla cennik geziyorlar. Yaşamın ve yardımın sonucu bu mu.

Atatürkçü düşünce derneğine yardım yapıyoruz adamlar cezaevine düşüyor. Türk hava kurumuna deri topluyoruz zengin çocukları taze piliçlerin üstüne paraşutla atlıyor. Yani yardımın amacı bu mu. Fukara diye yardım yapıyorsun adam aldıpı parayla cep telefonunu değiştiriyor.

Devlet bile kömür yardımı yapıyor kime gidiyor bir bakın. Kömürde de iş yok alanda da.

Bir ahlaki çöküntü mevcut. Yardım yapan çok, alanda bir okadar çok. Herkes yardıma muhtaç. Bir para vereyim yardım için desen herkes alıyor. Herkes muhtaç. herkes avantaya ihtiyaç duyuyor. Ve çoğumuz yardımların nereye gittiğini bilmiyoruz.

Bizde bu sorgusuz yaralı parmağa işeme alışkanlığı olduğu müddetçe,  yaralı parmağına işenmesini de isteyen çok olur.

Bir Cevap Yazın

