Eskilerin masalları…..

Bu başlığı çoğunuz belki bazı yazılarımdan sıkıldığınız için yazdım. Tabiatıyla yeni günümüzde ilginç birşeyler olmadığı için eskinin masallarına devam ediyoruz. Bir de şunu ifade edeyim bu eskinin masalları sözü şurdan dilime pelesenk oldu. Bir ara Kuran’ı kerimin mealini okuyordum. Oradada geçmiş toplumlardan ve onların ibretlik olaylarından bahseder Allah. Sapık toplumlara verdiği cezaları tüyler ürpertici şekilde anlatır. O günlerde müşrikler dalga geçerlermiş. Bunlar eskilerin masalları diye….

Şu aralar en önemli konu bildiğiniz gibi karakol baskini ve vermiş olduğumuz şehidler yani vatan evlatları…

Bende size bu yazımda bir kato dağı baskınını anlatmaya çalışacağım.

Kato dağı….

Askerin pkk dan dolayı , pkk’nında prestijden çok sevdiği kato dağı. Yazın asker tutar, kışın eşkiya. Şartları çok ağır bir dağ. Bu resmi internetten buldum ama benim gözümde canlanan kato dağı değil. Farklı ve tam anlamını ifade edemeyen bir resim bir fotoğraf.

Ben size anlatmaya çalışacağım kato dağını. Bu dağ şırnak ili beytüşebap ilçesi sınırlarında. Bir yayla düşünün. Ağaç yok. Uzun ve yüksek bir dağ sirsilesi. İnadına taş ve kaya var.  kayalarda ne kaya bee. İçinden katırlarla geçilebilecek labirentler. Yüzlerce insan alabilecek mağaralar. Tüm dağ bir sene jetlerce bombalansa belki asfaltlık biraz mıcır çıkar. Bu dağ tam bir ölüm dağı ve her dönem sık sık çatışmalara gebe. Giden canların hesabını ancak asker ve yaratıcı bilir.

Yıl 1998 ağustos’un ilk günleri. Apar topar araçlara bindirildik. Katoya gidiyoruz. Kato basılmış. Haber bu.

Uzun bir yolculuktan sonra katoya ulaştık. 2′ birlik var. Biri piyadeler diğeri bizim bir kol jandarmalar. Biri dağın baş yarafını tutmuş diğeri sonunu. Basılan bizim birlik. Şehit ve yaralı çokmuş. Biz gidene kadar onları helikopterle götürmüşler. Vurulan militanda çok. Hatta ikisini onlarca metre aşağıya kayalıklara atmışlar. Tam bir ölüm sessizliği hakim. Oradaki askerlerin yüzlerinde gecenin kabusu görünüyor. Hepsinin yüzü bembeyaz ve avare avare dolaşıyorlar. Tabi bizi görünce seviniyorlar ama sevinsen ne olacak olan bir güzel olmuş.

O dehşet geceyi anlatıyorlar. 300 kişilik grupmuş ve hatta biraz ilerideki piyadeler görüntülerini almış. Rakama takılmayın askerin rakamları biraz şişirme olur ama en azından yarısı doğru desek yalan olmaz. Bizim askerlerde belki o kadar. Dehşet bir taarruz başlatmışlar. Roketler öyle uçuyorki diyor çocuklar gece miz aydınlandı. Yüzlerce roket sallamışlar askerin üzerine. Ve onbinlerce bixı mermisi. Mevzilerimiz hallaç pamuğu oldu diyorlar. Artık kaçmaya başladık. Mevzilerimize girdiler. Bayrağı indirdiler. Etrafta dolaşıyorlar bağırarak ve zıplayarak.  Ateş edenlerimiz var ama onlara vuramıyoruz. Her tarafta patlamalar oluyor. Trabzonlu bir askeri canlı yakaladılarlar ve hunharca öldürdüler.Böyle bir gece anlatılacak gibi değil.

Anlatan çocuklar diyorlarki. Oysa ne iyiydik. Hiç bir problem yoktu aylar boyu. Yer içer yatardık. keyfimize diyecek yoktu. Meğer püsküllü bela yakınmış ne bilelim.

Şöyle bir etrafa bakıyorum. Yerler boş kovan ve kan izi dolu. Hemen her yerde patlamış  ve ya patlamamış roketler var. Eğlenceli ve sıcak bir gece geçmiş buralarda besbelli.

Günlerce kalıyoruz kato’da. Pusu atıyoruz nöbet tutuyoruz. Bazı labirentlere bile dalıyoruz korkunç. Geceler soğuk gündüzler sıcak. Gece nöbetleri korkunç. Biri rahatça kayaların arasından gelebilir ve…..

Boğazınızı kesebilir.

Eskilerin masalları…..” üzerine 6 yorum

1. cemal çakmak

Her şeyi güzel ve hoş anlatmışsınız sizi tebrik ediyorum. Bende onrda askerdim ve teskeremi o dağdan aldım 10 gün sonra anlattığınız baskın oldu. Şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Hatta resimdekilerde bizim timden fotoğrafı da ben çektim fakat sizi çıkaramadım o resimdekilerden biri olmadığın kesin.

1. Hikmet

o resimdekilerden biri benim arkadaş. Sen fotoyu başka bir fotoya benzettin. O foto tamda kato değil. Yakın bir bölge ve biz görevdeyiz. Yinede ilgin ve alakan için çok teşekkür ediyorum sağlıcakla kal 🙂

2. Mikail

Öyle bir gece olamaz.
    ay battı
    bizi uzun geceye terk etti
    Saat 01.10
    terörist mandala bastı telsizin.
    ortak kanala girmişler
    özllikle
    hepimiz korkalım diye
    -Ferhan cihazları kitleyin tamam
    ve roketler

1. murat yalçınkaya

https://polldaddy.com/js/rating/rating.jsbende o gece katoda çatışan askerlerden biriydim.senin bu yazınıda kınıyorum.ben ki sabaha kadar yaşadıklarımızın hiç unutmadım öyle senin yazdığın gibi suratlarım bembeyaz olupta avare avare gezdiğimizde olmadı.senin ömrün billah göremeyeceğini yaşadılar oradaki asker arkadaşlar.o bahsettiğin trabzonlu şehitte benim can yoldaşımdı onunda intikamını aldık kanı yerde kalmadı.sizlerin gelişi iş bittiğinde oldu canımız yandığında oldu halbuki biz sizleri çatışma saatleri başladığında telsizle bas bas anons ediyorduk gelin yetişin çok kalabalıklar diye.. asker abartır belki ama o gece en az 250-300 kişi ile iki tepe derekati de kato tepe için gruplaşmışlardı.. o geceye dair bilmediklerini yaşayan bilenlerden öğren bence..

2. Hikmet

Murat ilgi ve alakan için teşekkürler. Bir mazi geçen yıllar. Hassasiyetine katılıyorum. Ben bir anı paylaştım. Gördüğümü yazdım. Git dediler gittik gel dediler geldik. Yaşananları birileri yaşayanlar gibi bilemez. Ben çok anı paylaştım ama kötü veya yazılmaması gerekenleri paylaşmadım. Bende sende pekçoklarıda birşeyler yaşadı. K.ırakta kampa 40 askerle pusu attık. Karların üxerinde 10 gün uyudum. Botumu 20 gün sonra çıkardığım oldu. O katonun karşısında tek başımıza birer mevxi tutup sabahlara kadar başımı taşlara vurdum. Susuzluktan ot yedim. Katır ölüsünün olduğu sudan içtim. Şehitlerimiz için tek kalınca çocuk gibi ağlıyorum. Onlara rahmet okuyorum. Şuan yıkık bir hayat sürüyorum. Zenginlikten fakirliği gördüm. Hamallık amelelik yapıyoru. Çocuklarım için. Bir anı var diye seni kıramam. Ben hata yaptığımı sanmıyorum. Velevki hata yapmışsamda özür diliyorum. Önemli olan vatansa gerisi teferruat. Yine zaman gelir gerekeni yaparız. Selam sana