Sarı asma kuşu…


Can alıcı sarı rengi ile bu güzel kuş Türkiye genelinde sarı asma ve ya yöresel isim olarak sarısandal olarak bilinir. Temmuz ayı sonlarına doğru görülmeye başlar. Av mevsiminin başlamasına yakın ilk gelen avlardan biridir.  Meyveci bir kuş olan sarı asma parlak sarı rengi ile dikkat çeker. Sesi rengine zıt bir çirkinliktedir. Çocukluk yıllarında çok avını yaptım. Avlaması zor olan bir kuş değildir. Meyve ile beslendiğini biliyorum. İncir ve dut hastası. Diğer meyveleride tüketir. Sürüler halinde genelde dolaşır. Yemyeşil ormanlarda sabah vakti onları seyretmek doyumsuz bir lezzettir.

Avını da yıllar yılı yaptım. Çok iyi hatırlıyorum çocukken bir günde 2 tanesini sapanla vurmuştum ve çok sevinmiştim. Küçük bir kuş olan sarı asmanın avı boyutuna nazaran oldukça zevkli. Yurdumuzun en güzel kuşlarından biri.

Bir Cevap Yazın

