Rekabet kaliteyi geririr


mi.?….

Bu deyiş rekabetin sözkonusu olduğu bir pazardaki kalitenin kesin artacağı tezidirki ben nadiren demek istiyorum buna.

Rekabet elde bulunan bir mal veya hizmetin rakip firmalara oranla tüketiciye daha fazla pazarlama gayretidir diyorum ben kendimce. ve rekabet deyince hepimiz bir malın uygun fiyatla tüketiciye satılması anlıyoruz ki bu da genelde doğru bir yaklaşım.

Fakat özellikle tüketicinin çokta bilinçli olmadığı toplumlarda fiyat rekabeti kaliteyi getirmiyor. Genelde tüketiciyi kandırmak için bir oyun olarak kullanılıyor. Çünkü satıcı sonsuz fiyat indirimleri ile insanlara mal satamaz. Ticaretin mantığı satılan mal ve hizmetlerden müesseseyi çevirecek bir kar elde etmektir. Oda fiyat kırarak rekabet koşullarında kesin kar edemez. Mecburen kazanmak için hilelere  başvurmak zorundadır.

Çokta bilinçli olmayan toplumlarda hileler kesin başarı sağlar. Bu hilelerin ençok kullanılan iki şekli vardır ki biri gramajdan çalma biri de kaliteyi düşürmedir.

Gramajdan çalma mantığını çoğumuz görmüştür. 1880 gramlık yoğurtlar veya 900 gramlık pirinçler. 650 gram gelmesi gerekirken 480 gram gelen ekmekler… Bunlar gram ve kilo hileleridir. Net kilonun altına çekerek ambalajı fiyatta rekabet yaratma anlayışı….

Diğeride çokça tercih edilen bir malın kalitesinin düşürülerek piyasaya rekabetçi bir fiyatla sürülmesi.

Aman inanmayın rekabet var uygun alıyoruz diye. Kesin bir hile yapılmış veya yapılması düşünülüyordur.

Selamlar saygılar…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s