Bir masaldır geçen yıllar….


images-1hfsŞafak artık yine bitmek bilmez gecenin ardından ufku aydınlatmıştır. Bir baştan kara belliki çok acıkmış günün ilk dakikalarında çam dalları arasında hem rızgını arıyor hemde tatlı tatlı ötüyor. Sabahın serin rüzgarı çiğnemedik ot,dal,taş bırakmıyor. Belli mekanıda savuruyor başka yerleride. Yazılı taşlar bir sıra doğuya bakıyor. Hüzün toprakta taşta, mecburi bekleyişte.

Güneyde bir cami var. İnsanlar çıkıyor. Normal deyil sabahın ilk saatleri. Demekki bir bayram sabahı hangi bayram bilen varmı.
Bir kısım insanlar yaklaşıyor tek veya iki belki üçer şekilde. 2 kişi bu tarafa yöneldi. Hayret uzun zamandır kimse bu kadar yaklşmamıştı. Geliyorlar geliyorlar komşunun yanında oturuyorlar. Ve içlerinden genç olanı okumaya başlıyor….

Bismillahirrahmanirrahim.Yasin. Vel kuranil hakim.İnneke sıradıl mustakim….

Ey yaradıcım sana hamd olsun.Bu sözleri yakınımda duymayalı ne kadar zaman oldu bilemiyorum. Sen muhakkaki en doğrusunu bilirsin. Ben yittim ama beni yaratacak olan yine sensin. Bizdeki azabı bu güzel günün hatrına o belirli güne kadar ertele. Sen büyüksün rahmet sahibisin. Affetmeyi seversin. Rahmet ayetlerin şuan başucumda üzerime nur gibi dalgalanarak akıyor.

Güzel sesli genç Allah sanada birgün Yasinleri okutur inşallah. Bizki bunun değerini yukarıda bilemedik. Yazık oldu bana ve diğerlerine. Bir abuhayat sandık ama degilmiş. Ama ben Rabbim seni inkar etmedim. Ama boynum eğridir ibadette etmedim. Rabbim sen affet. Bu bekleyiş bitmiyor. Azap hafiflemiyor. Ama bugün sanki başlamadı.
Gencşn sesi kesildi. Evet Yasin bitti. Ama duaaya başladı. Ne güzel gönderiyor bekleyenlere.

Allah’ım bizleri affet.Bize rahmet et. Ana babamızada rahmet et. Tüm inananlarada rahmet et.

Duaları bitti galiba ayrılık vakti yaklaştı galiba. Yine gelen olurmu.Sanmam ama benden tarafa geliyor bu iki kişi. Fısıltılı konuşmalarını duyuyorum.

-Abi baksana şu mezara. Belliki yakınları uzun süredir uğramamışlar. Otlar mezar taşını kapatmış. Temizleyelim otlarını. Bu meftayada bir rahmet okuyalım.

Evet ya. Uzun süredir gelen olmadı. Zaten yukarıda hep derlerdi mezara kadar meftayı üç şey takip edermiş. Malı, yakın akrabakarı eşi dostu üçüncüsüde ameli. İkisi dönermiş geriyede sadece ameli kalırmış.

– abi bak ismine ulaştım temizlerken otları. Taşta epey kirlenmiş ama elimle bir silersem okuyacağız meftanın adını. Evet abi okuyorum. Hikmet Yıldız. Doğum 1976. Ölüm… Ruhuna fatiha.
Çok zaman olmuş abi öleli sen tanırmıydın bu şahsı.
-Yok çıkaramadım Allah rahmet etsin. Gidelim artık.Ailelerimizle bayramlaşacağız daha. Hüzünle başladık neşe ile eda edelim bu ramazan bayramını…..

Gidiyorlar. Vay ramazan bayramı imiş. Kaç bayram geçti kimbilir Allah sizlerede rahmet etsin mümin kardeşler. Gidin ama sizlerede yazılmış bir süre var. Belkide çok yakındır. Bizde bir hayst yaşadık. Güldük ağladık. Yarı aç yarı tok kaldık. Bir masaldı geçen yıllar. Neler kaldı elimizde. Hiç bir şey…..

Yorum bırakın