Gaflet uykusu…


Sanki büyük bir meydan savaşı oluyor. Bir taraftan asker saldırıyor bir taraftan pkk. Kan gövdeyi götürüyor dehşet sahneleri yaşanıyor. Bir film şeridi gibi sahne önümden geçiyor ve bir an film’min aksiyonu kesiliyor. Film kareleri yavaşlıyor ve duruyor. Büyük bir düzlükte onlarca şehit mezarı. Korku ve telaşla ilkiliyorum ve yattığım yerden doğruluyorum.Etraf karanlık rüya görüyormuşum meğer. Şükür diyorum Allah’a dua ediyorum. Sersemlikten sağa sola bakıyorum ben neredeyim diyorum. Evet cudi’deyim. Operasyondayız…..

Yıl 1998 ekim yada kasım ayındayız.  30 günlük izinden yeni dönmüşüz. Askerliği unutmuş ve sivile epey alışmışız. Bocalama devresindeyiz. Bu keşmekeşi yaşadığımız o günlerde bizi bir ikindi vakti alelacele helikopter pistine topluyorlar. Ve cudi dağına atılıyoruz. Fazla yürümeden kayalık ve ormanlık bir arazide akşamı geçirmek için mevzileniyoruz. Karanlık yavaş yavaş çöküyor. Cudi dağı manzarasında güneşin batışını izliyoruz.

Bu kadar telaşla atıldık ama sorunlu birşeyler yok gibi. Belkide hatalı istikbarat alındı. Tim arkadaşlarımdan 4 kişi bir mevzide konuşlanıyoruz. 2 kişi nöbet tutuyor 2 kişi uyuyor. Nöbetler 2 şer saatlik.

Bilmiyorum kaçıncı posta nöbetim. Biter bitmez uyuyan 2 arkadaşı kaldırıyoruz nöbete. Biz istirahate geçiyoruz. Ve hemende uyuyorum.

Sanki büyük bir meydan savaşı oluyor. Bir taraftan asker saldırıyor bir taraftan pkk. Kan gövdeyi götürüyor dehşet sahneleri yaşanıyor. Bir film şeridi gibi sahne önümden geçiyor ve bir an film’min aksiyonu kesiliyor. Film kareleri yavaşlıyor ve duruyor. Büyük bir düzlükte onlarca şehit mezarı. Korku ve telaşla ilkiliyorum ve yattığım yerden doğruluyorum. Etraf karanlık rüya görüyormuşum meğer. Şükür diyorum Allah’a dua ediyorum. Sersemlikten sağa sola bakıyorum ben neredeyim diyorum. Evet cudi’deyim. Operasyondayız…..

Aman Allah’ım. Uyuyorlar. Canımızı emanet ettiğimiz tim arkadaşlarım uyuyorlar. Hemde bu kadar sıkıntılı bir yerde nöbet tutuyoruz. Adamlar gelse bizim mevziden girip tüm bölüğü kesebilecekken. Sinirle kaldırıyorum onları. Ne yapıyorsunuz diyorum ama faydasız. Onlarda deli deli bakıyor ve birşey olmamış gibi davranıyorlar. Uzatmıyorum olayı. Yazık 2 saat nöbetin var ondada uyuyorsun. İşte bu bizim askeri kıran gaflet uykusu…..

Hemde bu birlik bir jandarma komando birliği…. Diğerini siz düşünün…
Not:Bu bir çakırsöğüt askerlik anısıdır.

Yorum bırakın