Tanrımıza hamd olsun…


Tanrımıza hamd olsun.

Allah’ımıza hamd olsun.

Tanrımıza hamd olsun.

Allah’ımıza hamd olsun.

Yukarıdan subay sert bir ifadeyle bağırıyor. Bakın duayı doğru metinle edin yoksa sizleri yemeğe göndermem.

Aynı şekilde olay defalarca tekrarlanıyor ve subay sert ifadeyle tekrar tekrar tehdit ediyor. Sonunda bölükte bıkan bazı askerler yapmayın arkadaşlar açız. İnada devam etme şansımız yok onların dediğini yapalım.

Sonunda  subayın dediği oluyor. Ve açlık yeniliyor Binlerce yıllık Allah oluyor tanrı.

 

Biz oralardayken 28 şubat  1. yılını kutluyordu. Yorgunluk ve baskıdan kıldığım namazıda bıraktım dağlarda gezmekten orucuda. Dini bayramların tadı yok Maneviyat yok. Ölmüş eşek kurttan korkmazmış biz yarı ölü yarı diri geziyorduk ama etkilenmemek mümkün değildi o yıllar.

Bir üsteğmen vardı. Boylu boslu yakışıklı. Disiplinli ama babacan. İsmi galiba Alparslan idi. Bölük komutanımızın olmadığı zamanlarda bize bölük komutanlığı yapardı. Birlikte olduğumuz zamanlarda bizi zula bir yamaca eğitim amacıyla çıkarır ama dini bilgiler aktarırdı. Onu dikkatlice dinlerdik. Bir cemaat veya tarikat erbabı görüntüsü vardı. Tugayda bir avuç namaz kılan eratın arasında sanırım tek rütbeliydi. Ordudan nasıl hala atılmadı diye merak ta ederdik.

Bir gece operasyon bölgesinde intikal ediyoruz baktım 10m yukarıda yamaçta bir süliet gibi namaz kılıyor. Emir eri’de yanında nöbette. Bu beni çok etkilemişti. Onu nerde görsem selam verirdim. Dava duruşu beni çok etkilemişti.

Birkaç  ay onu göremedim tugayda. Arkadaşlarla konuşuyoruz biri dedi ki falan bölükte tim komutanlığı yapıyormuş. Hayret ettik. Onu yıldırmak için demek ki tim komutanlığına düşürmüşler. Devreleri afilli bölük komutanı iken. İleri ki günlerde helikopter pistinde ve timine birlikte eğitim verirken gördüm. Üzüldüm durumuna.

1000 dene sürecek dediler ama 10 sene ancak sürdü bu zulüm. Şimdi televizyonda ve video görüntülerinde dua eden veya kuran okuyan erat ve subayı çokça görüyoruz. Ve namaz kılanları…

Bu askerin Allah’ından, vatanından ve milletinden başka nesi var.

 

Belki birde can’ı, canan’ı.

Yorum bırakın